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dc.contributor.authorLillis, Theresa
dc.contributor.authorCurry, Mary Jane
dc.date.accessioned2019-11-11T12:25:32Z
dc.date.available2019-11-11T12:25:32Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17285
dc.description.abstractIn this paper we re-examine the emphasis on individual expertise, through the exploration of two case studies of scholarly academic writing production in two contexts —Spain and Hungary. We argue that the dominant emphasis in ELT1 on competence as individual knowledge or expertise may be misguided in a number of ways; it does not reflect the real life text production practices of scholars; and it underplays the importance of the opportunities and resources afforded by the material conditions under which scholars work. We call for a shift in emphasis away from the individual producer, towards the relations between the individual, his/her network, and the resources that can be mobilised for text production. Individual knowledge of, or “competence” in, English thus becomes one element of many which lead to the successful production of English-medium academic texts. We end by briefly discussing some implications for teaching.en
dc.description.abstractEn este artículo reexaminamos este énfasis en la técnica individual a través del estudio de dos casos sobre la producción de escritos académicos en España y en Hungría. Proponemos que el énfasis dominante en ELT sobre la competencia como conocimiento o técnica individual puede ser erróneo por no reflejar las prácticas cotidianas de los académicos en la producción de textos y por disminuir la importancia de las oportunidades y recursos de las condiciones materiales bajo las cuales trabajan. Defendemos un cambio de énfasis que se aleje del productor individual y se acerque a las relaciones entre los individuos, sus redes y los recursos que se puedan movilizar para la producción de textos. El conocimiento o la competencia individual en inglés, por lo tanto, se entiende como un elemento más entre otros muchos que llevan a la producción con éxito de textos académicos en inglés. Finalizamos el artículo sugiriendo, brevemente, algunas implicaciones para la enseñanza del inglés.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses Año 2006 n. 53, pp.63-78;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleReframing Notions of Competence in Scholarly Writing: from Individual to Networked Activityen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordcompetencia comunicativaes_ES
dc.subject.keywordpublicación académicaes_ES
dc.subject.keywordredeses_ES
dc.subject.keywordliteracidad académicaes_ES
dc.subject.keywordacadémicos multilingüeses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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