Mostrar el registro sencillo del ítem
Use of Augmented Reality and Immersive Virtual Reality Activities in Education: Exploring Applications for Face-to-Face, At-Home and Hands-On Science Lab Classes
dc.contributor.author | Castillo-Olivares, Antonio del | |
dc.contributor.author | Chen, Thomas K. | |
dc.contributor.author | Heaton, Amy A. | |
dc.date.accessioned | 2023-07-06T10:27:50Z | |
dc.date.available | 2023-07-06T10:27:50Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | e-2530-8386 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/32723 | |
dc.description.abstract | The Chemical and Biological Sciences unit at Montgomery College is exploring the use of new technologies to enhance teaching practices and learning environments as part of the MC 2025 master plan. The MC Foundation calls for educational project proposals through the Innovative Grants program. The proposals must align with one or more specified themes; student success, graduation, completion, retention, transfer, equity and inclusion, newly enrolled students and social justice. Based on work from Bacca, Geroimenko, and Radu, we hypothesize that the use of AR and IVR will increase enrollment, retention, and engagement in the PCR BIOL 150 lab at MC. | es_ES |
dc.description.abstract | Como parte del plan estratégico de desarrollo de Montgomery College, la unidad docente de ciencias químicas y biológicas del MC está explorando el uso de nuevas tecnologías para mejorar las prácticas educativas y los entornos de aprendizaje. La Fundación de MC abrió una solicitud de propuestas para proyectos educativos. Los proyectos presentados deben adherirse a varios temas específicos de la convocatoria como éxito estudiantil, retención, finalización, transferencia, equidad e inclusión, y apoyo a estudiantes de primer año. Ba- sados en la literatura actual sobre el tema, esperamos que el uso de AR e IVR aumente la matrícula, retención y participación en el laboratorio ofrecido BIOL 150 de MC. | es |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Servicio de Publicaciones. Universidad de La Laguna | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Qurriculum 36, año 2023, pp. 129-138; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Use of Augmented Reality and Immersive Virtual Reality Activities in Education: Exploring Applications for Face-to-Face, At-Home and Hands-On Science Lab Classes | es_ES |
dc.title.alternative | Uso de actividades de realidad aumentada y realidad virtual inmersiva en la educación: exploración de aplicaciones para clases presenciales, en casa y prácticas en laboratorios de ciencias | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.25145/j.qurricul.2023.36.07 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.keyword | Innovation | es_ES |
dc.subject.keyword | Technology | es_ES |
dc.subject.keyword | Amplified Reality | es_ES |
dc.subject.keyword | Chemical competences | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |