• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item

Una experiencia positiva jugando con Scratch

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Brito Diaz, Jetsabel
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10448
Abstract
The most important tool available to the teaching profession is the annual program with its respective teaching units or learning situations. This, that must be prepared at the beginning of the course, allows the teaching staff to organize the educational practice, adapted to the students and the center. In the following work, an annual programme of the subject of Information and Communication Technologies (ICT) for the students of the 1st year of baccalaureate and a didactic unit “New Technologies. A positive experience playing with Scratch." have been designed. Both have been elaborated for the context of the CPEIPS CISNEROS ALTER where I carried out the master's internship.
 
La herramienta más importante con la que cuenta el profesional de la docencia es la programación anual con sus respectivas unidades didácticas o situaciones de aprendizaje. Ésta, se debe elaborar al inicio de curso, permite al docente organizar la práctica educativa, adaptada al alumnado y al centro. En el siguiente trabajo se ha diseñado una programación anual de la asignatura de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) para el alumnado de 1º de Bachillerato y una unidad didáctica “Nuevas Tecnologías. Una experiencia positiva jugando con Scratch”. Ambas han sido elaboradas para el contexto del CPEIPS CISNEROS ALTER donde llevé a cabo las prácticas del máster.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00