Show simple item record

dc.contributor.advisorMarrero Galván, Juan José 
dc.contributor.authorAfonso Olivares, Cristinaes_ES
dc.contributor.otherMáster Univ. en Formación del Profes. en E.S.O., Bachillerato, F.P. y E.Ii.es_ES
dc.date.accessioned2018-10-05T13:05:18Z
dc.date.available2018-10-05T13:05:18Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10562
dc.description.abstractMaster's Degree in Teacher Training of Compulsory Secondary Education and Baccalaureate, Professional Training and Language Teaching is an essential requirement in order to practice in the field of education in public or private secondary education schools. After obtaining the degree, it is necessary to evaluate the teaching competences, which is done through the Final Master's Project (FMP). With the aim of obtaining this accreditation, under the modality of educational practice, in this work is analysed annual didactic program of the subject of Physics and Chemistry for the level of 3º Compulsory Secondary Education from Institute of Secondary Education Tacoronte-Óscar Domínguez. In addition, it is presented an alternative proposal to the analysed annual didactic program and the learning situation “Environmental impact: plastic’s sea” is developed. 4 Specifically, the developed learning situation is based on a process of teaching and learning about experimental sciences, particularly Physics and Chemistry, based on the connection with immediate environment and the use of active and participative methodologies without losing essence of traditional teaching strategies.en
dc.description.abstractEl Titulo de Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MFP) es un requisito indispensable para ejercer en el ámbito de la enseñanza en centros educativos públicos o privados de educación secundaria. Previa obtención al título, es necesaria de una evaluación de las competencias docentes, la cual se realiza por medio del Trabajo Fin de Máster (TFM). Con el objetivo de obtener dicha acreditación, bajo la modalidad de práctica educativa, en este trabajo se analiza la programación didáctica anual de 3º de Enseñanza Secundaria Obligatoria del Departamento de Física y Química del Instituto de Enseñanza Secundaria Tacoronte-Óscar Domínguez. Además, se presenta una propuesta alternativa a la programación didáctica anual analizada y se desarrolla la situación de aprendizaje “Impacto medioambiental: un mar de plástico” Específicamente, la situación de aprendizaje desarrollada se basa en un proceso de enseñanza y aprendizaje de las ciencias experimentales, en concreto de Física y Química, basado en la conexión con el entorno más cercano y el uso de metodologías activas y participativas sin perder la esencia de las estrategias tradicionales de enseñanza.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectProgramación didáctica
dc.subjectEnseñanza secundaria
dc.subjectFísica
dc.subjectQuímica
dc.subjectSituación de aprendizaje
dc.subjectEducación ambiental
dc.titleProgramación didáctica anual de Física y Química para 3º Educación Secundaria Obligatoria y desarrollo de la situación de aprendizaje. Impacto medioambiental: Un mar de plásticoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)