• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El bullying desde la percepción del profesorado de Educación Primaria, Secundaria y Bachillerato

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Intervención Psicopedagógica en Contextos de Educación Formal y No Formal
Complete registry
Show full item record
Author
Hernández López, Beatriz
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10774
Abstract
This study was focus on know the teachers’ perception about bullying in their classes and educational centres at Primary and Secondary school, in order to establish the knowledge of the teachers about this problem. Moreover we want know the perceptions that they have about their schools and the actions they are carrying out in bullying situations. For that, we submitted a descriptive study wich we passed a questionnaire ad hoc to 224 Primary and Secondary School teachers from different schools in Tenerife. Based of the questionnaire we established that teachers know the concept of bullying, but they have problems to identify it in everyday situations and they demand specific training to deal with bullying situations.
 
Este estudio se ha centrado en conocer la percepción del profesorado de las etapas de Educación Primaria, Secundaria y Bachillerato respecto al bullying en sus centros y aulas, con el fin de establecer los conocimientos que tienen respecto a este fenómeno, además de conocer las percepciones que tienen sobre su incidencia en los centros y sobre las actuaciones que llevan a cabo ante situaciones de acoso escolar. Para ello se ha llevado a cabo un estudio descriptivo con la aplicación de un cuestionario ad hoc a una muestra de 224 profesores y profesoras de las etapas de Primaria, Secundaria y Bachillerato de diferentes centros de la isla de Tenerife. A partir de este cuestionario, se puedo confirmar que, a pesar de que los docentes conocen conceptualmente lo que es el bullying, tienen dificultades para identificarlo en situaciones cotidianas y demandan formación y cualificación específica para tratar de forma adecuada dicho problema.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00