Show simple item record

dc.contributor.advisorRodríguez Gutiérrez, Agustín
dc.contributor.authorRuigómez Sempere, Ignacio es_ES
dc.contributor.otherMáster Univ. en Formación del Profes. en E.S.O., Bachillerato, F.P. y E.Ii.es_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T10:05:10Z
dc.date.available2018-10-25T10:05:10Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10840
dc.description.abstractThis work aims to reflect the knowledge and skills acquired during the development of the ULL’s “Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato”. With this purpose, an Annual Physics and Chemistry Educational Programme is developed throughout the document, in which it is intended to plan and organize the different actions and agents that intervene in the teaching-learning process. The programme is focussed on an academic level of fourth year of ESO and arose from the critical reflection and evaluation of the programme prepared by the CPEIPS La Salle La Laguna. The work has been contextualized in this educational center because it was the place where the master's practices were carried out. Finally, the learning situation called “Energía térmica y calor” is developed with the aim of achieving a significant learning of students by the use of different teaching models and activities.en
dc.description.abstractEste Trabajo Fin de Máster aspira a reflejar los conocimientos y competencias adquiridas durante el desarrollo del “Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato” de la ULL. Con esta finalidad, a lo largo del documento se desarrolla una programación didáctica anual de Física y Química, en la que se pretenden planificar y organizar las diferentes acciones y agentes que intervienen en el proceso de enseñanza-aprendizaje. La programación está dirigida a un nivel académico de 4º de ESO y surge de la reflexión crítica y valoración de la programación del CPEIPS La Salle La Laguna, centro para el que se ha contextualizado el trabajo y donde se realizaron las prácticas. Finalmente, se desarrolla la situación de aprendizaje “Energía térmica y calor” con la que se pretende conseguir un aprendizaje significativo del alumnado a través del uso diferentes modelos de enseñanza y actividades.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsNo autorizo la publicación del documentoes_ES
dc.subjectProgramación didáctica
dc.subjectFísica
dc.subjectQuímica
dc.subjectEnseñanza secundaria
dc.subjectEnergía
dc.title4º de ESO: programación de Física y Química. Situación de aprendizaje Energía térmica y calores_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record