Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Martín, Raúl 
dc.contributor.authorDa Luz Pires, Ayrton Jorgees_ES
dc.date.accessioned2018-10-26T10:05:05Z
dc.date.available2018-10-26T10:05:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10899
dc.descriptionMáster Universitario en Dirección y Planificación del Turismo
dc.description.abstractThe growth of the global tourism market represents for many countries or destinations a great opportunity to position themselves competitively to attract the greatest number of tourists, who can positively reflect on the economy and social welfare. This requires understanding the behavior of each of the issuing markets towards destinations. In this context, Spain and the Canary Islands depend a lot on the contribution of tourists from twelve European countries, which accounted for more than 77% for Spain and for the Canary Islands, 93%, their weight in the contribution on the total arrival of international tourists in the 2008 and 2013. This study uses the shift-share technique to better understand the dynamics of the European tourism issuing markets, providing important information that can be used to make strategic policy decisions to improve competitive advantages in a tourism market in constant transformation.en
dc.description.abstractEl crecimiento del mercado turístico global representa para muchos países o destinos una gran oportunidad para posicionarse competitivamente para poder atraer el mayor número de turistas, que puedan reflejarse positivamente en la economía y el bienestar social. Eso requiere comprender el comportamiento de cada uno de los mercados emisores hacia los destinos. En este contexto, España y las Islas Canarias dependen muchísimo de la aportación de turistas de doce países europeos, que representaron para España más del 77% y para Canarias, el 93%, su peso en la contribución sobre el total de llegada de turistas internacionales en los años 2008 y 2013. Este estudio utiliza la técnica shift-share como forma de entender mejor la dinámica de los mercados emisores turísticos europeos, aportando información importante que pueda servir para la toma de decisiones políticas estratégicas que permitan mejorar las ventajas competitivas en un mercado turístico en constante transformaciónes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.titleCuotas de mercado turístico en España y Canarias: evolución diferencial utilizando el análisis Shift-Sharees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.subject.keywordIslas Canariases_ES
dc.subject.keywordturismoes_ES
dc.subject.keywordanálisis shift-sharees_ES
dc.subject.keyworddestino turísticoes_ES
dc.subject.keywordcompetitividades_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)