Show simple item record

dc.contributor.advisorÁlvarez Pérez, Pedro R. 
dc.contributor.authorGonzález Díaz, Rita Ceciliaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-31T11:25:05Z
dc.date.available2018-10-31T11:25:05Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11030
dc.description.abstractWorkers need a suitable initial education to do adequately the tasks related with their job. In the educational area is interesting to know if the initial teaching of elementary education teachers is appropriate to attend the task related with their obligations. The objective of this investigation is to research if the academic training that 4º course students receive in La Laguna University to do elementary education teachers is appropriate. It has been used a mixed methodology. We work principally with quantitative data. In the research were used two samples: a group of La Laguna University students that work to do elementary education teachers and a group of elementary education teachers that work currently. The results show that students that answered the survey think that they have received insufficient education about to attend the individual differences of children and to guide them. This happens in spite of both are principal actions of teachers. The students consider that there are insufficient relation between academic contents and the work needed to do the teacher’s job. 3 The students want more practical contents. Also they are satisfied with labor practices and they think that is necessary strengthen this type of teaching.en
dc.description.abstractUna adecuada formación inicial de los trabajadores es fundamental para el buen desempeño de las funciones propias de su profesión. En el ámbito educativo tiene especial interés conocer si la enseñanza que reciben los futuros maestros de Educación Primaria responde a las necesidades que este profesional tiene en su práctica laboral. La finalidad de este trabajo es analizar si los alumnos de magisterio de Educación Primaria de la Universidad de La Laguna reciben una formación adecuada para desempeñar las tareas propias de un docente. Siguiendo una metodología mixta con prevalencia de datos cuantitativos se ha llevado a cabo un estudio con una muestra de alumnos del 4º curso del Grado en Maestro de Educación Primaria de la Universidad de La Laguna, y otra muestra de profesores de esta misma etapa educativa que ejercían su profesión en el momento de la investigación. Los resultados ponen de manifiesto que los alumnos encuestados consideran recibir poca formación y sentirse poco capacitados para la atención a la diversidad y la tutorización de su alumnado, a pesar de ser estas dos de las principales funciones del maestro de Educación Primaria. Los estudiantes encuentran poca relación entre los contenidos que se abordan en la carrera y las necesidades que se presentan en la práctica educativa real. Además, demandan un mayor peso de los contenidos de carácter práctico. En relación con esto, se sienten especialmente satisfechos con los periodos de prácticas realizados y consideran necesario reforzar esta formación.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectFormación permanente
dc.subjectProfesores
dc.subjectEnseñanza primaria
dc.titleFormación inicial y nivel de competencia profesional del maestro de Educación Primariaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)