Show simple item record

dc.contributor.authorDomínguez Pérez, Magdalena
dc.date.accessioned2018-11-08T12:36:30Z
dc.date.available2018-11-08T12:36:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.053
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11250
dc.description.abstractIn this paper domestic tourism in Uruguay is analyzed by introducing an Origin-Destination matrix approach, and an attraction coefficient is calculated. We show that Montevideo is an attractive destination to every department except itself (even if it emits more trips than it receives), and the Southeast region is the main destination. Another important outcome is the importance of intra-regional patterns, associated to trips to bordering departments. Findings provide destination managers with practical knowledge, useful for reducing seasonality and attracting more domestic tourists throughout the year, as well as to deliver a better service offer, that attracts both usual visitors and new ones from competitive destinationses_ES
dc.description.abstractEl turismo en Uruguay es una actividad económica que ha crecido de manera importante en los últimos años, tanto aquella que hace referencia a los flujos internacionales como a los domésticos. El propósito central de este trabajo es describir los patrones vigentes de turismo interno en nuestro país a través de la construcción de una matriz de Origen-destino de flujos turísticos internos, así como un indicador de atracción turística entre departamentos. Los resultados indican un crecimiento sostenido de los viajes locales efectuados, donde Montevideo parece ser el principal emisor de los mismos, y la zona sureste la principal receptora. También se destacan importantes flujos intra-regionales, asociados a los viajes de los uruguayos a departamentos limítrofes a aquel en el que viven.es-ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2016, vol. 14, n. 4, p. 811-825;
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES
dc.subjectTurismo internoes_ES
dc.subjectViajeses_ES
dc.subjectMatriceses_ES
dc.subjectÍndices de atracciónes_ES
dc.titleDomestic tourism in Uruguay: a matrix approachen_EN
dc.title.alternativeTurismo interno en Uruguay: un enfoque matriciales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)