Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez de Vergara Méndez, Alejandro Fermín 
dc.contributor.authorDumitrean, Ioana Lorenaes_ES
dc.date.accessioned2018-11-22T14:35:05Z
dc.date.available2018-11-22T14:35:05Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11541
dc.description.abstractInformation and communication technologies, broadly known as ITCs, have undergone several changes to become the powerful tools that are today. Their impact on every area and domain is undeniable, especially within the field of education regarding the teaching and learning of English as a Foreign Language (EFL). The benefits of using such technologies in Secondary schools as an improvement for the traditional skills in the subject of English, as well as their drawbacks and impediments, are thoroughly discussed in the following dissertation. The portrayal of how should be an ideal situation to work with ICTs within an academic environment, particularly in English classes, is contrasted with the real, not so idealistic circumstances. Furthermore, a practical case that took place at a Secondary school with students of Bachillerato, is also explained in detail with the purpose of observing students’ participation, motivation, and engagement with the subject using the available ICTs.
dc.description.abstractLas tecnologías de la información y la comunicación, ampliamente conocidas como TICs, han sufrido varios cambios para convertirse en las poderosas herramientas que son hoy en día. Su impacto en cada área y dominio es innegable, especialmente dentro del campo de la educación en la enseñanza y el aprendizaje del inglés como Lengua Extranjera (EFL). Los beneficios de usar estas tecnologías en los institutos de Educación Secundaria como una mejora de las destrezas tradicionales conocidas en inglés, así como sus inconvenientes e impedimentos, se discuten a fondo en el siguiente trabajo. La representación de cómo debe ser una situación ideal para trabajar con las TICs dentro de un entorno académico, concretamente en las clases de inglés, se contrasta con las circunstancias reales, no tan idealistas. Asimismo, se explica en detalle un caso práctico llevado a cabo en un instituto de Secundaria con estudiantes de Bachillerato, con el propósito de observar la participación del alumnado, la motivación, y el compromiso con la materia utilizando las TICs que había disponibles.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectEFL
dc.subjectLengua inglesa-Enseñanza
dc.subjectEducación secundaria
dc.subjectTecnología educativa
dc.titleThe use of ICT in EFL classes: What would be the ideal situation?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)