• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item

Pedagogía y salud: por una cultura de vida

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
Complete registry
Show full item record
Author
Hernández García, Cristina Elena
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11583
Abstract
Con el desarrollo de la ciencia y de nuevas tecnologías a comienzos del siglo XX, el patrón de la cultura y del progreso cambiaron, convirtiéndose en una cultura «industrializada» orientando a la sociedad a un consumismo sin fin. Implicando incluso las vidas de las personas a una mercantilización. La pedagogía pretende elaborar un proyecto social-político que fomente una política democrática, de justicia social, derechos, indudablemente necesario en el siglo XXI en que la cultura ha quedado subordinadas a las prioridades del mercado. Este capitalismo y su globalización, ha tenido también sus consecuencias en la medicina. La crisis de valores morales y el desarrollo de la tecnología, surge el concepto de bioética, para resolver los de cualquier cultura moderna mediante un diálogo intercultural, un nuevo modelo que une el desarrollo tecnológico y el sentido de responsabilidad.
 
With the development of science and new technologies in the early twentieth century, the pattern of culture and progress changed, becoming an "industrialized" culture guiding society to endless consumerism. Involving even the lives of people to a commodification. The pedagogy aims to develop a social-political project that promotes a democratic policy, social justice, rights, undoubtedly necessary in the XXI century in which culture has been subordinated to market priorities. This capitalism and its globalization has also had its consequences in medicine. The crisis of moral values and the development of technology, the concept of bioethics, to solve those of any modern culture through an intercultural dialogue, a new model that unites technological development and sense of responsibility.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00