Show simple item record

dc.contributor.authorWeik von Mossner, Alexa
dc.date.accessioned2019-01-21T13:05:46Z
dc.date.available2019-01-21T13:05:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0211-5913
dc.identifier.issne- 2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/12323
dc.description.abstractPaul Lindsay’s Before the Flood (2004), Briar March’s There Once Was an Island: Te Henua e Nnoho (2010), and Michael Nash’s Climate Refugees (2010) all focus on the consequences of climate change for the common people in different parts of the world. This article investigates the ways in which the three documentaries promote ecologically conscious forms of cosmopolitanism and how they unveil what Ramachandra Guha and Juan Martínez-Alier have called “the environmentalism of the poor.” Lindsay, March, and Nash approach their topic in different ways and make use of different filmic techniques to raise awareness, concern, and sympathetic solidarity. Foregrounding local perceptions of nature and global interdependencies, their documentaries give viewers an emotionally charged glimpse into the human drama of climate change in order to then remind them of their own role and responsibility in ites_ES
dc.description.abstractTanto Before the Flood, escrita por Paul Lindsay en 2004, como There Once Was an Island: Te Henua e Nnoho, de Briar March (2010), y Climate Refugees, de Michael Nash (2010), se concentran en las consecuencias que tiene el cambio climático en la vida de la gente común de diversas partes del mundo. Este ensayo investiga de qué forma estos tres documentales promueven formas cosmopolitas de concienciación ecológica y también cómo desvelan lo que Ramachandra Guha y Juan Martínez-Alier han denominado “el ambientalismo de los pobres.” Lindsay, March y Nash tratan estos temas de diferente manera, utilizando para ello técnicas fílmicas diversas para conseguir despertar conciencias y así lograr la solidaridad de la compasión. Captando muy bien las percepciones locales de la naturaleza así como la interdependencia global existente, sus reportajes hacen que los que los visionen tengan una primera pincelada emocional del drama humano que el cambio climático conlleva, para luego recordarles el papel y la responsabilidad que tienen en éles
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses Año 2012, n. 64 pg. 145-159;
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES
dc.subjectcambio climáticoes_ES
dc.subjectreportajes documentaleses_ES
dc.subjecteco-cosmopolitismoes_ES
dc.subjectemociónes_ES
dc.subjectThere Once Was an Islandes_ES
dc.subjectBefore the Floodes_ES
dc.subjectClimate Refugeeses_ES
dc.titleThe human face of global warming: Warieties of eco-cosmopolitanism in climate change documentarieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)