Mostrar el registro sencillo del ítem
Towards Teacher and Learner Autonomy: Exploring a Pedagogy of Experience in Teacher Education
dc.contributor.author | Vieira, Flávia | |
dc.date.accessioned | 2019-03-25T13:22:53Z | |
dc.date.available | 2019-03-25T13:22:53Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0211-5913 | |
dc.identifier.issn | e-0211-5913 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/13363 | |
dc.description.abstract | The same as teachers, teacher educators must go beyond the technician role and become the authors of their own thoughts and actions through developing a scholarship of teacher education: inquiring into, narrating and disseminating their own practice. This paper results from this kind of scholarship. It presents and illustrates an approach to in-service teacher development that takes professional experience as the basis for promoting teacher and learner autonomy, with a focus on how it enhances a critical view of (language) education and the ability to centre teaching on learning. | es_ES |
dc.description.abstract | Al igual que los profesores, los formadores deben ir más allá de un rol técnico y convertirse en autores de sus propias ideas e iniciativas profundizando en la pedagogía de la formación: investigando, escribiendo y divulgando su propia práctica. Este artículo es consecuencia de ese tipo de indagación. Presenta e ilustra un enfoque sobre la formación continua de profesores basándose en la experiencia profesional con el fin impulsar la autonomía de profesor y alumno. También se centra en cómo dicho enfoque desarrolla una visión crítica de la educación (dentro del campo de las lenguas) y la aptitud de concentrar la enseñanza en el aprendizaje. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2010, n. 61 pp.13-28; | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.subject | formación de profesores | es_ES |
dc.subject | pedagogía de la experiencia | es_ES |
dc.subject | autonomía de profesor y alumno | es_ES |
dc.title | Towards Teacher and Learner Autonomy: Exploring a Pedagogy of Experience in Teacher Education | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |