dc.contributor.author | Mur Dueñas, María Pilar | |
dc.date.accessioned | 2019-03-26T10:13:20Z | |
dc.date.available | 2019-03-26T10:13:20Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0211-5913 | |
dc.identifier.issn | e-2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/13375 | |
dc.description.abstract | It is now well attested that academic writing is crucially determined by the socio-cultural context in which it is produced. In line with this research this paper aims at carrying out an intercultural (English-Spanish) analysis of the rhetorical structure of research article introductions in Business Management. The analysis is based on a comparable corpus of 24 research articles: 12 published in international high impact journals in English, and 12 published in national journals. A pattern of the moves and steps found in business management research article introductions is outlined. Some rhetorical steps seem to be specific to this disciplinary field. Further, the extent of (non)inclusion of the detailed moves and steps
in the two sub-corpora is determined. The comparison reveals significant differences in the rhetorical organisation of this section in the research articles in the two languages. | es_ES |
dc.description.abstract | Estudios previos han confirmado el papel fundamental que juega el contexto socio-cultural
en la escritura académica. En esta línea este artículo presenta un análisis intercultural (inglés-castellano) de la estructura retórica de las introducciones correspondientes a artículos
de investigación en la disciplina de Dirección y Organización de Empresas. El análisis se
basa en un corpus comparable de 24 textos: 12 en inglés, publicados en revistas internacionales de impacto y otros 12 en castellano, publicados en revistas nacionales. Se presenta un
listado de las secciones y sub-secciones características de esta parte del artículo en esta disciplina. A continuación, se determina la (no) inclusión de dichas secciones en los dos grupos de textos. Esta comparación revela diferencias significativas en la organización retórica
de las introducciones en los artículos de investigación en las dos lenguas. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2010, n. 61 pp.119-134; | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.subject | artículo de investigación | es_ES |
dc.subject | introducciones | es_ES |
dc.subject | análisis de género | es_ES |
dc.subject | retórica intercultural | es_ES |
dc.subject | inglés para fines académicos | es_ES |
dc.title | A Constrastive Analysis of Research Article Introductions in English and Spanish | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |