Show simple item record

dc.contributor.authorLahuerta Martínez, Ana Cristina
dc.date.accessioned2019-04-02T12:37:10Z
dc.date.available2019-04-02T12:37:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0212-4130
dc.identifier.issne-2530-8548
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/13586
dc.description.abstractThis study investigates the relationship between Spanish university students’ metacognitive conceptualizations about reading in English and their reading in that language. One group of 66 native speakers of Spanish studying the second year of Teacher Training at the University of Oviedo participated in the experiment. A questionnaire was developed to obtain relevant information about their perceived reading ability in English as a foreign language and about their metacognitive conceptualizations or awareness judgments about silent reading strategies in that language. We find a significant relationship between reading ability awareness and reading comprehension performance. Moreover, the more subjects tend to agree that strategies are effective for reading, the better their reading performance.es_ES
dc.description.abstractEste estudio investiga la relación entre los juicios de los estudiantes españoles universitarios acerca de su lectura en inglés como lengua extranjera y su competencia lectora en esa lengua. Un grupo de 66 hablantes nativos de español, estudiantes de segundo curso de Magisterio de la Universidad de Oviedo, participaron en el experimento. Se desarrolló un cuestionario para obtener información relevante sobre los juicios de los estudiantes acerca de su capacidad en la lectura en inglés como lengua extranjera así como sobre las estrategias de lectura silenciosa en esa lengua. Los resultados de los experimentos indican que los sujetos que son más conscientes de su capacidad lectora en inglés entienden mejor. Además, cuanto más de acuerdo están acerca de la eficacia del uso de estrategias en la lectura, mejor es su competencia lectora.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista de Filología, Año 2011, Número 29, pp.163-178;
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES
dc.subjectconcienciaciónes_ES
dc.subjectcomprensión lectoraes_ES
dc.subjectinglés como lengua extranjeraes_ES
dc.titleThe relationship between metacognitive awareness and reading in English as a foreing languagees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional)