"The Rythmical Creation of Beauty": a metrical analysis of three sonnets by Poe
Fecha
2010Resumen
Edgar A. Poe escribió principalmente crítica literaria, narrativa breve y poesía. De los tres géneros, probablemente ha sido su poesía, con alguna excepción, la que ha recibido las críticas más adversas. En las páginas que siguen voy a intentar analizar las posibles razones de la falta de apreciación que ha despertado la producción poética de Poe. En primer lugar, se seleccionan tres sonetos, uno de la época inicial, «A la ciencia», otro de la intermedia, «A Zante», y otro de su madurez, «A mi madre», para a continuación analizarlos métricamente,
considerando número de sílabas y número de ictus por verso, casos de promoción y democión y, en general, el modo en que se puede decir que Poe innova las formas de prosodia tradicional en los tres poemas Edgar A. Poe devoted his writings mostly to criticism, short fiction and poetry. Of these
three genres, his poetry, with a few exceptions, has been probably considered to be the
weakest. In the following pages I intend to look at some of the possible reasons for this
general lack of appreciation surrounding Poe’s poetic production. I will start by selecting
three sonnets, one from early youth, «To Science», one from his intermediate period, «To
Zante», and one from maturity, «To My Mother», and then I will analyse them metrically
by considering number of syllables and number of beats per line, instances of promotion
and demotion and general possibilities for innovation in Poe’s use of traditional prosody in
these three poems.