Show simple item record

dc.contributor.advisorÁlvarez Durán, Daniel es_ES
dc.contributor.authorGonzález García, Bárbaraes_ES
dc.contributor.otherGrado En Pedagogíaes_ES
dc.date.accessioned2019-07-04T09:20:10Z
dc.date.available2019-07-04T09:20:10Z
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/14905
dc.description.abstractBullying has always existed, however, today this topic has great social relevance due to the media impact that has resulted in irrevocable consequences such as suicide among teenagers. Therefore, the present work intends to show a daily reality in educational centers such as school bullying. To date in our society, the exact definition of this term is not clear, which can lead to confusion, due to this, with this report we try to investigate and analyze the different writings published up to now. Five resources were selected in order to address this issue as broadly and efficiently as possible. To do this, the information search tool has been "Point Q", this resource belonging to the University of La Laguna contains effective and contrasted information, thus offering a large number of results with the possibility of refining each record.en
dc.description.abstractEl acoso escolar siempre ha existido, sin embargo, hoy en día este tema tiene gran relevancia social debido al impacto mediático que ha supuesto las consecuencias irrevocables como el suicidio entre los adolescentes. Por ello, el presente trabajo pretende mostrar una realidad diaria en los centros educativos como es el acoso escolar. A día de hoy en nuestra sociedad, no se tiene clara la definición exacta de este término por lo que puede llevar a confusión, debido a ello, con esta memoria se pretende indagar y analizar los diferentes escritos publicados hasta ahora. Se seleccionaron cinco recursos con la finalidad de abordar este tema lo más amplio y eficiente posible. Para ello, la herramienta de búsqueda de información ha sido “Punto Q”, este recurso que pertenece a la Universidad de La Laguna contiene información efectiva y contrastada, ofreciendo así un gran número de resultados con la posibilidad de refinar cada registro.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectAcoso escolares_ES
dc.subjectCentros educativoses_ES
dc.subjectSociedades_ES
dc.subjectAdolescenteses_ES
dc.titleUn estudio de revisión teórica sobre el acoso escolares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)