Show simple item record

dc.contributor.advisorBarrios García, Javier A. 
dc.contributor.authorMedina Righini, Melissa Albertina
dc.contributor.authorAtxa Untiedt, Iker
dc.contributor.authorCedres Garcia, Samuel Alejandro
dc.date.accessioned2019-10-23T12:15:40Z
dc.date.available2019-10-23T12:15:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/16789
dc.description.abstractThe aim of the study is to analyze the differences and similarities of the individual's perceptions and characteristics when it comes to entrepreneurship. In order to elaborate this study, we have used the data gathered by the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) in the year 2015 from Spain, Portugal, United Kingdom, Italy and Greece. This data has been processed in the R environment through a probit model to observe the influence in the entrepreneurship of a set of variables considered valuable. Although results show differences between the countries analyzed, we can conclude that skills and opportunities perceptions, role modeling or fear of failure are the variables that show a higher likelihood of being engaged in the entrepreneurial activity. However, there were some variables which did not explain the entrepreneurial behavior, like the influence of mass media, status perception or the feeling that is a desirable career choiceen
dc.description.abstractEl fin de este trabajo es analizar las diferencias y similitudes en las percepciones y características de los individuos a la hora de emprender. Para elaborar el estudio, hemos usado los datos recogidos por el Global Entrepreneurship Monitor (GEM) en el año 2015 de España, Portugal, Reino Unido, Italia y Grecia. Estos datos se han procesado en el entorno R mediante un modelo probit para ver cómo una serie de variables que se consideraron significativas, influyen en el emprendimiento de los individuos. Si bien los resultados muestran diferencias entre los países analizados, se concluye que la percepción de habilidades y oportunidades, el conocimiento por parte de un individuo de otro emprendedor o el miedo al fracaso, son las variables que mayor influencia tienen en la probabilidad de emprender. Sin embargo, se detectó que ciertas variables no explicaban la actitud emprendedora, como la influencia de los medios de comunicación, la creencia de que emprender mejora el estatus, o la percepción del emprendimiento como una opción deseable de trabajo.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES
dc.subjectEmprendimiento
dc.subjectProbit
dc.subjectGEM
dc.titleEmprendimiento: un análisis comparado entre países del entorno español
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.subject.keywordEmprender
dc.subject.keywordprobit
dc.subject.keywordGEM


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)