Tourist routes strategies of local development
Fecha
2014Resumen
Tourism as an economic activity can contribute to the social, economic and cultural development
of a region. In order to understand these dynamics, it is important not only to introduce the guiding prin-
ciples of development, but also to think about strategies to implement and develop the activity in specific
regions. The positive and negative factors of tourism can be shown based on the peculiar characteristics of
each area. However, rather than a general discussion of the problem, this study presents the planning and
management strategies of tourism of the Vale dos Vinhedos (Valley of Vineyards) Wine Route, which is pre-
sented as a case study of designing tourist routes yielding local development. El turismo como actividad económica puede contribuir al desarrollo social, económico y cultural
de una región. Para entender estas dinámicas, es importante no sólo para introducir los principios rectores del desarrollo, sino también para pensar en estrategias para implementar y desarrollar la ctividad en regiones específicas. Los factores positivos y negativos del turismo se pueden mostrar en base a las características peculiares de cada área. Sin embargo, en lugar de una discusión general del problema, este estudio presenta las estrategias de planificación y gestión del turismo en la Ruta del Vino del Valle de los Viñedos como un
estudio de caso de estudio de rutas turísticas que visan el desarrollo local.