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dc.contributor.authorDorta Afonso, Daniel 
dc.contributor.authorCantero García, María
dc.date.accessioned2020-01-30T09:43:55Z
dc.date.available2020-01-30T09:43:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.issn10.25145/j.pasos.2020.18.006
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17958
dc.description.abstractThis research had three objectives: to know professional expectations of first ‑year students on the Bachelor’s degree in tourism, their main reasons for choosing the studies and what kind of jon they were interested in. Data was collected in a class assignment on the course of organizational behavior. Results suggest that students show few differences in either expectations or motivations. The vast majority of students consider hotel and travel agencies as their main outlet jobs after their studies. In addition, most of them chose their studies to speak foreign languages, travel and meet other people and cultures. When looking for a job, their motivations mainly include self ‑fulfilment, but also money and recognition. The implications of the study for tourism firms are discussed and future lines of research are highlighted.es_ES
dc.description.abstractEsta investigación tiene tres objetivos: conocer las expectativas profesionales de los estudiantes del primer curso del grado en turismo, sus principales motivaciones para elegir los estudios y sus motivaciones para encontrar un trabajo. Los datos fueron recabados a través de una actividad en una clase de comportamiento organizacional. La mayoría de los estudiantes consideraron los hoteles y las agencias de viajes como trabajos principales después de sus estudios. Además, la mayoría eligieron sus estudios para hablar idiomas extranjeros, viajar y conocer otras personas y culturas. Cuando buscan un trabajo, sus principales motivaciones son la autorrealización, pero también el dinero y el reconocimiento. Se argumentan implicaciones para las empresas turísticas y se resaltan futuras líneas de investigación.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherInstituto Universitario de Ciencias Politicas y Sociales. Universidad de La Laguna (Tenerife, España)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2020, vol. 18, n. 1, pp.101-111;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleTourism business workers: motivations and expectations of future employeesen-EN
dc.title.alternativeTrabajadores de empresas turísticas: motivaciones y expectativas de futuros empleadoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordEmpresas turísticas
dc.subject.keywordEmpleados de turismo
dc.subject.keywordMotivaciones estudiantes de turismo
dc.subject.keywordExpectativas laborales turismo
dc.subject.keywordMotivaciones profesionales
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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