Show simple item record

dc.contributor.authorJonker, E.
dc.contributor.authorSaayman, M.
dc.contributor.authorDe Klerk, S.
dc.date.accessioned2020-02-03T09:37:30Z
dc.date.available2020-02-03T09:37:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/18057
dc.description.abstractThe Klein Karoo National Arts Festival (KKNK) in Oudtshoorn, South Africa, is the largest arts festival in South Africa. The purpose of this research was to determine the attributes and role of the entrepreneurs at the Klein Karoo National Arts Festival. This was done by means of a questionnaire survey (N=249). After data capturing was completed, two factor analyses were conducted. The first factor analysis revealed six factors (entrepreneurial attributes), namely organisational skills, resourcefulness, self-edification, explorative, acquired skill and drive, of which resourcefulness had the highest mean value. The second factor analysis identified the role of entrepreneurs at KKNK and revealed three primary roles, namely festival promotion, product promotion and income generation, of which product promotion had the highest mean value. This is the first time that the roles of entrepreneurs at festivals were investigated in South Africaes_ES
dc.description.abstractEl Festival de las Artes Nacional Klein Karoo (KKNK) en Oudtshoorn, Sudáfrica, es el mayor festival de las artes en el sur de África. El propósito de esta investigación fue determinar las características y el papel de los empresarios en éste. Lo cual se hizo por medio de una encuesta (N = 249). Después de la captura de datos, se realizaron dos análisis. El análisis factorial reveló por primera vez seis factores (atributos empresariales): capacidad de organización, capacidad de auto-edificación, de exploración, adquirió la habilidad y la unidad, de la que el ingenio tuvo el valor más alto. El análisis del segundo factor identificado como el papel de los empresarios en el KKNK reveló tres papeles principales, a saber, la promoción de festivales, promoción de productos y generación de ingresos, de los cuales tenían la promoción de los productos de mayor valor. Esta es la primera vez que se ha investigado el papel de los empresarios en los festivales de Sudáfrica.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherInstituto Universitario de Investigación Social y Turismoes_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2009, v. 7, n. 3, p. 381-392;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleThe role and attributes of entrepreneurs at South Africa’s largest arts festival.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2009.07.027
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordKlein Karoo National Arts Festivales_ES
dc.subject.keywordAttributeses_ES
dc.subject.keywordFactor analysises_ES
dc.subject.keywordFestival entrepreneures_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional