dc.contributor.author | Jonker, E. | |
dc.contributor.author | Saayman, M. | |
dc.contributor.author | De Klerk, S. | |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T09:37:30Z | |
dc.date.available | 2020-02-03T09:37:30Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1695-7121 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/18057 | |
dc.description.abstract | The Klein Karoo National Arts Festival (KKNK) in Oudtshoorn, South Africa, is the largest
arts festival in South Africa. The purpose of this research was to determine the attributes and role of the
entrepreneurs at the Klein Karoo National Arts Festival. This was done by means of a questionnaire
survey (N=249). After data capturing was completed, two factor analyses were conducted. The first
factor analysis revealed six factors (entrepreneurial attributes), namely organisational skills, resourcefulness, self-edification, explorative, acquired skill and drive, of which resourcefulness had the highest
mean value. The second factor analysis identified the role of entrepreneurs at KKNK and revealed three
primary roles, namely festival promotion, product promotion and income generation, of which product
promotion had the highest mean value. This is the first time that the roles of entrepreneurs at festivals
were investigated in South Africa | es_ES |
dc.description.abstract | El Festival de las Artes Nacional Klein Karoo (KKNK) en Oudtshoorn, Sudáfrica, es el mayor festival de las artes en el sur de África. El propósito de esta investigación fue determinar las características y el papel de los empresarios en éste. Lo cual se hizo por medio de una encuesta (N = 249).
Después de la captura de datos, se realizaron dos análisis. El análisis factorial reveló por primera vez seis
factores (atributos empresariales): capacidad de organización, capacidad de auto-edificación, de exploración, adquirió la habilidad y la unidad, de la que el ingenio tuvo el valor más alto. El análisis del segundo
factor identificado como el papel de los empresarios en el KKNK reveló tres papeles principales, a saber,
la promoción de festivales, promoción de productos y generación de ingresos, de los cuales tenían la
promoción de los productos de mayor valor. Esta es la primera vez que se ha investigado el papel de los
empresarios en los festivales de Sudáfrica. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Pasos, Año 2009, v. 7, n. 3, p. 381-392; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | The role and attributes of entrepreneurs at South Africa’s largest arts festival. | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.identifier.doi | 10.25145/j.pasos.2009.07.027 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.keyword | Klein Karoo National Arts Festival | es_ES |
dc.subject.keyword | Attributes | es_ES |
dc.subject.keyword | Factor analysis | es_ES |
dc.subject.keyword | Festival entrepreneur | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |