Innovation and Entrepreneurship in Tourism: The Case of a Danish Caravan Site
Fecha
2009Resumen
The tourism industry contains many small and medium-sized enterprises (SMTEs). Further-more, the tourism industry is often said to be less innovative than other industries and SMTEs’ lack of motivation, knowledge and resources are often claimed to be the reasons why the industry is not very innovative. At the same time, though, rich and thick data on SMTEs and innovativeness is lacking. In order to contribute to the filling of this knowledge gap, this paper draws on a case company (a Danish caravan site) that has been innovative. The study reveals a series of reasons why this specific enterprise has been innovative and further, the paper suggests how these findings may transcend the case company La industria del turismo está conformada por muchas pequeñas y medianas empresas (PI-MES). Además, la industria del turismo a menudo es menos innovadora que otras industrias PIMES y la falta de motivación, conocimientos y recursos son, a menudo, las principales causas por las que la esta industria no es muy innovadora. Al mismo tiempo, sin embargo, existe un vacío em cuanto a datos en relación com las PIMES y la innovación. Con el fin de contribuir a la provisión de esta carencia de co-nocimiento, el presente documento se basa en el caso de una empresa innovadora. El estudio revela una serie de causas que la han llevado a obtener esta característica y, además, sugiere cómo estos hallazgos pueden trascender el caso de la citada empresa