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dc.contributor.authorValle, Patricia Oom do
dc.contributor.authorMendes, Júlio
dc.contributor.authorGuerreiro, Manuela
dc.date.accessioned2020-02-10T14:18:06Z
dc.date.available2020-02-10T14:18:06Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/18188
dc.description.abstractThe city of Faro was designated by the Portuguese government as the 2005 National Capital of Culture. The Faro 2005 National Capital of Culturetook place between May and December in several cities of the Algarve region, with most events occurring in Faro. The programme consisted of 185 differ-ent performances represented through music, cinema, theatre, ballet and plastic arts. The paper analyses segments of the population that participated in the Faro 2005 event and discusses the relation between the event’s success and the degree of satisfaction of the participants. The contribution of the paper lies in pointing to the importance of an adequate marketing approach of large-scale events, such as cultural events, in order to achieve greater audience appeal/impact, in order to ensure sustainabilityen_EN
dc.description.abstractLa ciudad de Faro fue señalada por el gobierno portugués como la Capital Nacional de la Cultura en el 2005. Faro Capital Nacional de la Cultura 2005 se celebró entre mayo y diciembre en va-rias ciudades de la región del Algarve, teniendo lugar la mayoría de los acontecimientos en Faro. El programa consistió en 185 actos diversos que incluyeron música, cine, teatro, ballet y artes plásticas. El artículo analiza los segmentos de la población que participó en el acontecimiento Faro 2005 y debate la relación entre el éxito del acontecimiento y el grado de satisfacción de los participantes. La contribución del artículo reside en apuntar hacia la importancia de una perspectiva de marketing adecuada en los eventos a gran escala, tales como acontecimientos culturales, para alcanzar mayor atractivo/impacto en vías a asegurar la sostenibilidad.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherInstituto Universitario de Ciencias Politicas y Sociales. Universidad de La Laguna (Tenerife, España)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2010, vol. 8, n. 3, pp.91-104;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleSustainable Cultural Events Based on Marketing Segmentation: The Case of Faro Capital of Cultureen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2010.08.037
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordEventos culturaleses_ES
dc.subject.keywordPromociónes_ES
dc.subject.keywordGestiónes_ES
dc.subject.keywordSegmentaciónes_ES
dc.subject.keywordAnálisis clusteres_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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