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dc.contributor.authorKırant Yozcu, Özen
dc.contributor.authorIcoz, Orhan
dc.date.accessioned2020-02-10T14:27:14Z
dc.date.available2020-02-10T14:27:14Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/18190
dc.description.abstractCongress tourism has a great importance for the extension of the tourism season, enhancement of employment opportunities and tourism revenues, promotion and efficient use of the facilities in the area. Creative Tourism provides an authentic feel for a local culture through informal, hands-on work-shops and creative experiences. Ensuring that the attendants of congress tourism take part in creative tourism activities may be an example of the synergy to be achieved by including creative tourism in the congress marketing mix. In this study the tourism marketing mix, programming, packaging, partnership, people, product, price, promotion, place, are adapted for congress tourism and a model which illustrates how to use the creative tourism experiences and activities within the marketing mix is proposeden_EN
dc.description.abstractEl turismo de congresos tiene una gran importancia para la extensión de la temporada turísti-ca, el aumento de los ingresos derivados del turismo y las posibilidades de empleo, y para la promoción y el uso eficiente de las instalaciones en el área. El turismo creativo proporciona una sensación auténtica de la cultura local a través de talleres informales y prácticos, y de experiencias creativas. Asegurarse de que los asistentes del turismo del congreso participen en actividades creativas de turismo puede ser un ejemplo de la sinergia que se puede alcanza incluyendo el turismo creativo en el marketing mix de con-greso. En este estudio el marketing mix de turismo, programación, empaquetado, colaboración, perso-nas, producto, precio, promoción, lugar, se adapta para el turismo de congresos y se propone un modelo que ilustra cómo utilizar las experiencias y las actividades del turismo creativo dentro del marketing mix.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherInstituto Universitario de Ciencias Politicas y Sociales. Universidad de La Laguna (Tenerife, España)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2010, vol. 8, n. 3, pp.105-113;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleA Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mixen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2010.08.038
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordTurismo creativoes_ES
dc.subject.keywordTurismo de congresoses_ES
dc.subject.keywordMarketing mix de congresoses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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