Show simple item record

dc.contributor.authorFuentefría Rodríguez, David 
dc.date.accessioned2020-03-31T13:49:04Z
dc.date.available2020-03-31T13:49:04Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1697-459X
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/19177
dc.description.abstractEl artículo analiza las significaciones religiosas de las dos primeras películas del director David Fincher, profundizando en los temores sociales al cambio de milenio en que ambos films se basan, y en el camino de redención que asumen sus personajes, que escogen la vía crística o su conversión en anticristo para alcanzar la salvación.es_ES
dc.description.abstractThis paper analyses the religious significances of two first director David Fincher’s films, going deeply into social millenium-change fears, in wich both are based, and in the path for redemptiom is asumed by the characters, choosing the Christ-like way or becoming antichrist to reach salvation.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesLatente 2004, nº 2, pp. 45-68;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEl apocalipsis y los nuevos anticristos en el cine moderno: "Alien 3" y "Se7en"es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordApocalipsises_ES
dc.subject.keywordmilenioes_ES
dc.subject.keywordcristoes_ES
dc.subject.keywordsalvaciónes_ES
dc.subject.keywordredenciónes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional