Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Pérez, Jairo J.
dc.date.accessioned2020-04-01T14:24:15Z
dc.date.available2020-04-01T14:24:15Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1697-459X
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/19192
dc.description.abstractPartiendo de los conceptos generales de la filosofía de Nietzsche, se establece una relación que sirve para interpretar la obra reciente del director de cine Theo Angelopoulos, fundamentalmente de su undécima película, La mirada de Ulises, comprobando cómo el discurso estético de ambos autores presenta grandes similitudes y una inusitada actualidad.es_ES
dc.description.abstractTaking into account general concepts of Nietzsche’s philosophy, we can establish a relationship useful to understand cinema director Theo Angelopoulos’ most recent work. Analysing his film Ulysses’ gaze, we can see the conection between both authors’ aesthetic discourse, their similitudes and an outstanding resemblance with our present society.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesLatente 2003, n. 1, pp. 35-43;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEl cine como respuesta: una lectura nietzscheana de "La mirada de Ulises"es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordAngelopouloses_ES
dc.subject.keywordNietzschees_ES
dc.subject.keywordartees_ES
dc.subject.keywordcinees_ES
dc.subject.keywordfilosofíaes_ES
dc.subject.keywordvidaes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional