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Those Who Have Loved Are Those that Have Found God: Queer Sikh Narratives in Sab Rab De Bande (We’re All God’s Creation) (2020)
dc.contributor.author | Ramos, Regiane Corrêa de Oliveira | |
dc.contributor.author | Adrián-Hernández, Jairo | |
dc.date.accessioned | 2021-10-05T11:44:45Z | |
dc.date.available | 2021-10-05T11:44:45Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | e-2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/25531 | |
dc.description.abstract | Religion and non-heterosexual and gender identifications have a complex relationship in most societies. The religious discourse in most communities condemns the LGBTIQ+ com- munity and even deny them to access and practice their religious experiences/practices. In India, where religion and rituals are embedded in daily practices, religious identity can rarely be disassociated from other identities and added factor like caste and social class. India is if anything saturated with hundreds of religions which translates into multiple identities, sometimes overlapped and in confliction with each other. In this context, the purpose of this paper is to analyze the documentary Sab Rab De Bande (We’re all God’s Creation) (2020) produced and directed by Sukhdeep Singh to highlight the challenges that the queer Sikhs in India face when reconciling their religious identity with gender identities and sexual orientations. The corpus of this analysis sheds light on intersectionality, which allows us to see the collision of structures and the simultaneous interaction of identity avenues. | en_EN |
dc.description.abstract | La relación entre religión y otras disidencias de sexo y género suelen desarrollarse de manera compleja en muchas sociedades. El discurso religioso condena y persigue a la comunidad LGBTIQ+ e incluso les niega el acceso a sus espacios y narrativas. En la India, donde religión y rituales se integran incluso en las dinámicas costumbristas, las identidades religiosas no pueden entenderse sin otros factores como casta o clase. India es, ante todo, una región con cientos de religiones, lo que se traduce en múltiples identidades, que, a veces, se solapan o confrontan. En este contexto se mueve nuestro trabajo, que busca analizar el documental Sab Rab De Bande (Todos Somos Hijos de Dios) (2020), producido y dirigido por Sukhdeep Singh, para acercarnos a los desafíos que afronta la comunidad Sikh LGBTIQ+ en India al intentar reconciliar sus identidades religiosas y sexuales. Nuestros resultados parten de la interseccionalidad, lo que nos permite indagar en la colisión de estructuras e interacciones de estas trenzas identitarias. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Servicio de Publicaciones. Universidad de La Laguna | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses, 83, 2021, pp. 131-149; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Those Who Have Loved Are Those that Have Found God: Queer Sikh Narratives in Sab Rab De Bande (We’re All God’s Creation) (2020) | en_EN |
dc.title.alternative | Solo aquellos que han amado han encontrado a Dios: Narrativas Queer en Sab Rab de Bande (Todos somos criaturas de Dios) (2020) | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.identifier.doi | 10.25145/j.recaesin.2021.83.10 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.keyword | LGBTIQ+ | es_ES |
dc.subject.keyword | masculinidad | es_ES |
dc.subject.keyword | feminidad | es_ES |
dc.subject.keyword | narrativas Queer | es_ES |
dc.subject.keyword | Punjab | es_ES |
dc.subject.keyword | Sijismo | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
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Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2021, Número 83
Cultural Representations of India and Indian Diasporas on Screen / Representaciones culturales de India y sus diásporas en la pantalla