Fashionable Flappers: Constructing Femininity in F.S. Fitzgerald’s The Offshore Pirate and The Ice Palace
Autor
Milică, Iulia AndreeaFecha
2022Resumen
Transition, dynamism, prosperity, freedom, and youth characterize the Roaring Twenties.
Women experienced some of the most radical changes in all areas of life, private and pub-
lic, and fashion reflected this newly gained freedom: shorter dresses, short hair, make-up,
deep necklines, and a boyish charm. Francis Scott Fitzgerald’s writings mirror this world of
contradictions: its enthusiasm and frivolity, its freedom and failures. This article analyzes
two of Fitzgerald’s earliest short stories, The Offshore Pirate and The Ice Palace, in order to
point out the writer’s ambiguous way of representing the flapper, positioned at the crossroads
between rebellion and conventionality, emancipation and superficiality. The analysis is
mainly based on an evaluation of fashion imagery, a tool into decoding Fitzgerald’s manner
of constructing femininity. Transición, dinamismo, prosperidad, libertad y juventud son características de los Locos
años veinte. Las mujeres experimentaron algunos de los cambios más radicales en todas las
áreas de su vida, tanto privada como pública, y la moda reflejó la nueva libertad que alcan-
zaron: vestidos más cortos, pelo corto, maquillaje, profundos escotes y un aire masculino
encantador. Los escritos de Francis Scott Fitzgerald reflejan este mundo contradictorio: su
entusiasmo y frivolidad, su libertad y fracasos. Este artículo analiza dos de los primeros
relatos breves, The Offshore Pirate y The Ice Palace, con el objetivo de señalar la ambigüedad
del autor al representar a la chica moderna, situada en una encrucijada entre la rebelión y
el convencionalismo, la emancipación y la superficialidad. Este estudio se basa fundamen-
talmente en la evaluación de la imágines sobre moda para descodificar la forma en que
Fitzgerald construye la feminidad.