Show simple item record

dc.contributor.authorGuerra, Ricardo Jorge da Costa
dc.contributor.authorTrentin, Fábia
dc.contributor.authorVila -Chã, Carolina
dc.date.accessioned2022-07-18T08:49:34Z
dc.date.available2022-07-18T08:49:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/29039
dc.description.abstractThis work presents new practices that can be followed in health and wellness tourism destinations, with a greater focus on promoting human wellbeing, based on the strategy presented for the Caldas da Cavaca Thermal Spa Resort in Portugal. In this study, the methodology used was based on empirical data collection. Four techniques were used, namely a benchmarking strategy, complemented by questionnaires to managers of thermal spas, and a questionnaire survey aimed at the clients and managers of Caldas da Cavaca. In this strategy, a set of 40 strategic actions were defined. These actions are in line with the policies and strategies defined by public decision‐making international, national, regional and local organizations. In this sense, with regard to the promotion of quality of life and wellbeing, it is possible to highlight 14 measures that strengthen this orientation. Caldas da Cavaca should position itself as an innovative, attractive thermal wellness destination that invites a healthy lifestyle, in a calm and peaceful environment in interaction with nature.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo presenta nuevas prácticas que se pueden seguir en los destinos turísticos de salud y bienestar, con un mayor enfoque en la promoción del bienestar humano, a partir de la estrategia presentada para el Balneario Termal de Caldas da Cavaca en Portugal. En este estudio, la metodología utilizada se basó en la recopilación de datos empíricos, se utilizaron cuatro técnicas, a saber, una estrategia de benchmarking, complementada con cuestionarios a gerentes de balnearios termales, y una encuesta cuestionario dirigida a los clientes y gerente de Caldas da Cavaca. En esta estrategia se definen un conjunto de 40 acciones estra‐ tégicas. Estas acciones están en línea con las políticas y estrategias definidas por los organismos públicos de toma de decisiones internacionales, nacionales, regionales y locales. En este sentido, en lo que respecta a la promoción de la calidad de vida y el bienestar, es posible destacar 14 medidas que fortalecen esta orientación. Debe posicionarse como un destino de bienestar termal innovador y atractivo que invita a un estilo de vida saludable, en un entorno tranquilo y pacífico en interacción con la naturaleza.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna, Instituto de Investigación Social y Turismoes_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2022, vol. 20, n. 1, pp.871-883;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleNew sustainable practices in health and wellness tourism destinations focused on the quality of life and wellbeingen_EN
dc.title.alternativePrácticas innovadoras en los destinos de salud y bienestar: calidad de vidaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2022.20.058
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordSostenibilidades_ES
dc.subject.keywordTurismo de salud y bienestares_ES
dc.subject.keywordSpa termaleses_ES
dc.subject.keywordCalidad de vida y bienestares_ES
dc.subject.keywordGestión de destinoses_ES
dc.subject.keywordAmbientes naturaleses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional