Show simple item record

dc.contributor.authorO'Shanahan Juan, Isabel 
dc.date.accessioned2022-10-28T09:50:44Z
dc.date.available2022-10-28T09:50:44Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.issn1130-5371
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/30396
dc.description.abstractEl presente artículo ofrece una visión panorámica acerca de los distintos elementos que intervienen en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lectura dentro del marco de la escuela. Se revisan y analizan distintas variables relativas tanto al alumno, como a la tarea de aprendizaje y al profesorado que deberían ser consideradas en el contexto de la didáctica de la lengua escrita.es_ES
dc.description.abstractThis paper offers a general view about the different elements that are involved in learning to read within school context. Different variables are reviewed and analyzed with regard to pupils, learning task and teacher characteristics which should be considered in the instructional context for teaching to read.en
dc.language.isoeses_ES
dc.relation.ispartofseriesQurriculum 14, año 2000;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAprender a leer dentro del contexto escolares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordAprender a leeres_ES
dc.subject.keywordEnseñanza de la lecturaes_ES
dc.subject.keywordTeorías implícitases_ES
dc.subject.keywordContexto escolares_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional