Show simple item record

dc.contributor.authorArias Hernández, María Mercedes
dc.contributor.authorMarrero González, Cristo Manuel
dc.contributor.authorGarcía Hernández, Alfonso Miguel 
dc.date.accessioned2023-03-21T12:24:50Z
dc.date.available2023-03-21T12:24:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issne-2660-4426
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/32190
dc.description.abstractEl presente documento es continuación de una investigación realizada con enfermeras egresadas de la Universidad de La Laguna entre los años 2020 y 2021 teniendo en cuenta el contexto de pandemia y crisis sanitaria por la COVID-19. Al tener en cuenta los resultados de dicho anterior trabajo, se plantea un estudio fenomenológico para comprender las vivencias de las enfermeras al pasar de estudiante a profesional y ejercer en una institución sanitaria de la provincia de Santa Cruz de Tenerife (España). De entre los resultados obtenidos, se destaca que el paso de estudiante a profesional es un hecho significativo a nivel emocional con una gran consciencia de responsabilidad y de que las enfermeras se sienten arropadas por parte del resto de profesionales más veteranas. Sin embargo, no existe período de tuto- rización y orientación por parte de la institución sanitaria.es_ES
dc.description.abstractThis document is a continuation of an investigation carried out with nurses graduated from the University of La Laguna between 2020 and 2021, taking into account the context of the pandemic and health crisis caused by COVID-19. Taking into account the results of that previous work, a phenomenological study is proposed to understand the experiences of nurses when they finish their degree and begin in the professional world in a health institution in the province of Santa Cruz de Tenerife (Spain). Among the results obtained, it stands out that the transition from student to professional is a significant fact at an emotional level with a great awareness of responsibility and that nurses feel supported by the rest of the more veteran professionals. However, there is no period of tutoring and orientation by health institutions.en
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesCuidar, Año 2022, n.02, p.p.37-52;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLa incorporación laboral de las enfermeras recién tituladas en la Universidad de La Laguna en tiempos de pandemia. Estudio fenomenológico descriptivoes_ES
dc.title.alternativeThe job incorporation of new graduated nurses at the University of La Laguna in times of pandemic. A descriptive phenomenological studyes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.25145/j.cuidar.2022.02.03
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordenfermera noveles_ES
dc.subject.keywordCOVID-19es_ES
dc.subject.keywordinvestigación cualitativaes_ES
dc.subject.keywordperíodo de transiciónes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional