• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Trabajando la psicomotricidad en la etapa de infantil

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Aguiar Rodríguez, Adriana
Date
2023
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/33024
Abstract
Este trabajo se centra en la psicomotricidad vivenciada aplicada a los niños y las niñas en su etapa escolar infantil porque se ha considerado que es una técnica de enseñanza que debe ser fortalecida y potenciada como base del desarrollo integral del individuo desde etapas tempranas. En este proyecto se ha intentado elaborar iniciativas para fomentar su manejo en los centros escolares y potenciar la aplicación habitual de la psicomotricidad en los mismos, focalizando en la práctica psicomotriz vivencial ya que, al trabajar con los aspectos corporales, afectivos y cognitivos del alumnado, se asemeja a las áreas de trabajo del currículo educativo actual de Canarias. Por tanto, la puesta en marcha de este proyecto busca potenciar situaciones de experiencias nuevas orientadas a que el propio alumnado sea el que construya sus valores, experiencias y conocimientos a través del juego espontáneo, contribuyendo a la potencialización de su autonomía, seguridad e interacción con los demás.
 
It has been considered that experiential psychomotor skills should be strengthened and enhanced as a basis for the integral development of individuals from the earliest stages of childhood because it is a teaching technique that should be strengthened and enhanced as a basis for the integration of the individual. In this project, we have developed initiatives to encourage its use in schools, as well as to promote the regular application of psychomotor skills, by emphasizing experiential psychomotor practice since, by working with the bodily, affective, and cognitive aspects of the students, it is similar to the current Canary Island educational curriculum. Thus, the purpose of implementing this project is to create new experiences focused on pupils themselves, empowering their autonomy, security and interaction with others by building their own values, experiences, and knowledge through spontaneous play.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00