Plan de negocio para la creación de una empresa de marketing digital en Santa Cruz de Tenerife, España
Author
Pasqua Díaz, JavierDate
2023Abstract
In recent years, the Internet has become a key element in doing business. Its
rapid growth has allowed companies to position products and services at a local,
regional, national and international level, which is why Digital Marketing
companies have gained greater importance in the medium, by contributing to the
positioning of the brand of various organizations in the digital market. Given this
scenario, forming a company that offers the service of creating value through
digital media, shows a possible viability of success and sustainability of the
business over time.
In this context, this research paper proposes to develop a business plan for the
creation of a digital marketing company located in Santa Cruz de Tenerife, Spain.
For this, it details information on the equipment necessary for the operation of the
business, the location of the company, the economic-financial plan, the
description of the services, the market analysis, among other important aspects. El Internet se ha convertido en un medio global de comunicación lo que ha
producido cambios significativos en el estilo de vida de la población. En sus
inicios, el internet era un simple repositorio de información en la que sólo aquellas
personas conocedoras de su funcionamiento y manipulación, eran las
encargadas de publicar y mantener contenidos; hasta convertirse en una red
global, donde cada uno de los habitantes del mundo tiene la posibilidad de
generar contenidos y hacer comentarios sobre aquellos contenidos existentes.
(OpenMind BBVA, s.f)
Según OpenMind BBVA (s.f), durante los últimos años, el internet ha crecido
rápidamente y ha pasado de ser, una red de intercambio de información a ser
clasificado como una herramienta de trabajo interdisciplinario, lo que ha facilitado
la transición de la era industrial a la era de redes. Este cambio ha transformado
la forma de llevar a cabo el comercio, la educación, la salud, el gobierno e
incluso, la forma de relacionarnos y comunicarnos.