• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Percepción del alumnado con respecto a la asignatura "EMOCREA"

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Carchi Zambrano, Mayra Dayana; González Moreno, Nazaret
Date
2023
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/33562
Abstract
Con la siguiente memoria de investigación se pretende conocer las habilidades y competencias emocionales que han adquirido los y las jóvenes con la asignatura de “EMOCREA”, tras finalizar la Educación Primaria. De este modo, se realizará un contraste entre las competencias específicas plasmadas en el currículum de esta asignatura, atendiendo los distintos criterios de evaluación según el ciclo de Educación Primaria, frente a la realidad del nivel de educación emocional que presenta el alumnado de 1º de la ESO, con quiénes se da por hecho que han alcanzado estas competencias al superar esta asignatura en esta primera etapa educativa. Además, se profundizará en conocer si existen diferencias entre género y tipo de centro educativo, por lo que se llevará a cabo una comparación entre un centro de carácter público y otro de carácter privado. Por otra parte, se quiere apreciar si la resiliencia es realmente un condicionante que agrande esta brecha entre clases sociales.
 
The following research report aims to know the emotional skills and competences that young people have acquired with the subject "EMOCREA", after finishing Primary Education. In this way, a contrast will be made between the specific competences expressed in the curriculum of this subject, taking into account the different evaluation criteria according to the cycle of Primary Education, compared to the reality of the level of emotional education presented by the students of 1st ESO, with whom it is assumed that they have achieved these competences by passing this subject in this first educational stage. In addition, we will go deeper into knowing if there are differences between gender and type of center, so a comparison will be made between a public and a private center. On the other hand, the aim is to determine whether resilience is really a conditioning factor that widens this gap between social classes.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00