• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los factores positivos que desencadena la psicomotricidad en el alumnado del ciclo de infantil con TEA

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Lavado Toledano, Miriam Esperanza
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37952
Abstract
En el documento presente, se muestra el Trabajo de Fin de Grado en Pedagogía. El fin del mismo ha sido elaborar una propuesta de metodología innovadora en la que se permite aportar conocimientos sobre la efectividad de las propuestas de intervención en la psicomotricidad relacionada con alumnos y alumnas padecientes de TEA desde la etapa de infantil, puesto que se considera como el “inicio a la vida”. Este trabajo pretende crear nuevas propuestas de intervención a través de actividades lúdicas para el alumnado con Trastorno del Espectro Autista (TEA) centrándose en la psicomotricidad, para poder llegar así, a un desarrollo psicomotor favorable y guiar tanto al equipo docente como a las familias. Se trabajará por ende, en los diferentes aspectos relacionados con habilidades motoras gruesas y finas obteniendo un control del movimiento donde se aumentará asimismo la conciencia corporal, el equilibrio, la coordinación del movimiento y la coordinación mano-ojo.
 
This document shows the Final Degree Project in Pedagogy. The purpose of it has been to develop a proposal for an innovative methodology that allows us to provide knowledge about the effectiveness of intervention proposals in psychomotor skills related to students suffering from ASD from the childhood stage, since it is considered as the “start to life”. This work aims to create new intervention proposals through recreational activities for students with Autism Spectrum Disorder (ASD), focusing on psychomotor skills, in order to achieve favorable psychomotor development and guide both the teaching team and the families. Therefore, we will work on the different aspects related to gross and fine motor skills, obtaining movement control where body awareness, balance, movement coordination and hand-eye coordination will also increase.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00