• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Superando barreras lingüísticas: un enfoque innovador para la integración de menores extranjeros en la sociedad canaria

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Leiva Noda, Andrea Rocío
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37982
Abstract
El programa completo tiene como objetivo mejorar las habilidades lingüísticas de los menores extranjeros no acompañados en Canarias al llegar a la isla. Se busca facilitar su integración social, académica y emocional mediante actividades pedagógicas específicas centradas en la comprensión y expresión oral y escrita del español. El proyecto de innovación pretende mejorar las habilidades lingüísticas y morfosintácticas del menor a través de recursos didácticos adaptados y una enseñanza estructurada de gramática. Esto les permite adquirir un dominio del idioma sólido y reducir su dependencia de la interpretación y la traducción. Por último, la intervención logra superar las barreras lingüísticas y fomentar la integración exitosa de los menores en la sociedad canaria, mejorando su calidad de vida y bienestar.
 
The complete program aims to improve the language skills of unaccompanied foreign minors in the Canary Islands upon their arrival on the island. It seeks to facilitate their social, academic and emotional integration through specific pedagogical activities focused on oral and written comprehension and expression of Spanish. The innovation project aims to improve the minor's linguistic and morphosyntactic skills through adapted didactic resources and structured grammar teaching. This allows them to acquire a solid command of the language and reduce their dependence on interpretation and translation. Finally, the intervention overcomes language barriers and fosters the successful integration of the children into Canarian society, improving their quality of life and well-being.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00