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Balizamiento en la isla de La Palma
dc.contributor.advisor | Gómez Correa, Alejandro Urbano | |
dc.contributor.author | Rodríguez Prestat, Emilio | |
dc.contributor.other | Grado en Náutica y Transporte Marítimo | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/38712 | |
dc.description.abstract | Maritime navigation safety has always been and will continue to be a topic of vital importance worldwide. The evolution and modernization of aids to maritime navigation are fundamental due to their relevance in ensuring the safety and efficiency of navigation. This document focuses on the island of La Palma, aiming to assess the current situation of navigation aids, identify deficiencies in the existing infrastructure, and propose improvements. First, general topics such as the history of buoyage and the main systems used in the International Association of Marine Aids to Navigation and Lighthouse Authorities (IALA) will be addressed, providing a context that clarifies the current situation and the suggested proposals. The island currently divides its buoyage mainly in the ports of Tazacorte and Santa Cruz de La Palma, which, along with the four lighthouses on the island, provide safety at its most important points. The proposals aim to improve navigation aids in La Palma, as they would not only increase the safety and efficiency of navigation but also contribute to the island's economic development, facilitating smoother and safer maritime traffic | en |
dc.description.abstract | La seguridad en la navegación marítima siempre ha sido y seguirá siendo un tema de vital importancia a nivel mundial. La evolución y modernización de las ayudas a la navegación marítima es fundamental por su relevancia para garantizar la seguridad y eficiencia en la navegación. Este documento se centra en la isla de La Palma, con el objetivo de evaluar la situación actual de las ayudas a la navegación, identificar deficiencias en la infraestructura existente y proponer mejoras. Primero se tratarán temas generales como la historia del balizamiento y los principales sistemas utilizados en la Asociación Internacional de Señalización Marítima (IALA), proporcionando un contexto que clarifique la situación actual y las propuestas sugeridas. La isla actualmente divide su balizamiento principalmente en las zonas de los puertos de Tazacorte y Santa Cruz de La Palma, que junto a los cuatro faros de la isla proporcionan seguridad en sus puntos más importantes. Las propuestas buscan mejorar las ayudas a la navegación en La Palma pues no solo incrementarían la seguridad y eficiencia de la navegación, sino que también contribuirían al desarrollo económico de la isla, facilitando un tráfico marítimo más fluido y seguro. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | es | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.title | Balizamiento en la isla de La Palma | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.subject.keyword | Seguridad en el transporte marítimo | |
dc.subject.keyword | Balizamiento |