Programación didáctica anual de Economía para 1º de Bachillerato
Author
De La Rosa González, AlbaDate
2024Abstract
El presente Trabajo Fin de Máster se centra en la elaboración de una propuesta de programación didáctica para la materia de Economía del primer curso de Bachillerato. Se organiza en cinco partes que recogen lo aprendido en el Máster en Formación del Profesorado de la Universidad de La Laguna en la especialidad de Economía, Empresa y Turismo y las prácticas realizadas en el IES Tegueste durante el curso académico 2023/2024. Durante el desarrollo de dichas partes se analiza reflexivamente sobre la programación didáctica de economía, con el fin de diseñar una programación didáctica que se ajuste mejor a los objetivos del currículo LOMLOE y el contexto del centro. En el apartado número 5 se detalla la situación de aprendizaje de Economía y Ecología. Mediante unas actividades diseñadas con la metodología aprendizaje servicio y aula invertida se aporta información exhaustiva acerca del desarrollo de las sesiones con un enfoque de educación dirigido al patrimonio natural canario y el compromiso social. This master’s Thesis focuses on the development of a proposal for a teaching programme for the subject of Economics in the first year of the Baccalaureate. It is organized in five parts that reflect what has been learnt in the master’s degree in Teacher Training at the University of La Laguna in the speciality of Economics, Business and Tourism and the internships carried out at IES Tegueste during the 2023/2024 academic year. During the development of these parts, a reflective analysis of the school's economics teaching programme is carried out, with the aim of designing a teaching programme that is better adapted to the objectives of the LOMLOE curriculum and the context of the school. Section 5 details the learning situation of Economics and Ecology. By means of activities designed with the service learning and flipped classroom methodology, exhaustive information is provided about the development of the sessions with an educational approach aimed at the Canarian natural heritage and social commitment.