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dc.contributor.authorAzevedo-Ferreira, Maxwel de
dc.contributor.authorZouain, Déborah Moraes
dc.date.accessioned2024-11-04T12:39:31Z
dc.date.available2024-11-04T12:39:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/39853
dc.description.abstractA systematic review was conducted to investigate the influence of social media (SM) on tourist destination (TD) choices. Forty-one articles indexed in Web of Science were selected. The results highlight five emerging data categories: SM influence factors, Content Endorsers, Information Sources, Context, and User Characteristics. Identified influencing factors include destination features, Quality Content, Usability, and eWOM. Various content endorsers were found, yet no consensus on which wields greater consumer influence. Understanding diverse contexts and user profiles is crucial for formulating effective TD strategies. This research underscores the need for further studies and introduces a graphical model, the 'Social Media Azevedo-Ferreira Model,' visually illustrating the scientific literature on this subject. Market implications suggest the production of authentic content reflecting regional culture to foster connections between users and TD. Future research should explore alternative databases.es_ES
dc.description.abstractSe realizó una revisión sistemática para investigar la influencia de las redes sociales (RS) en la elección de destinos turísticos (DT). Se seleccionaron 41 artículos indexados en Web of Science. Los resultados resaltan cinco categorías emergentes de datos: Factores de influencia de RS, Endosantes de contenido, Fuentes de información, Contexto y Características del usuario. Entre los factores identificados se encuentran características del destino, Contenido de calidad, Usabilidad y eWOM. Se encontraron diversos endosantes de contenido, sin consenso sobre su mayor influencia en el consumidor. Comprender distintos contextos y perfiles de usuario es crucial para formular estrategias efectivas de DT. Esta investigación subraya la necesidad de más estudios y presenta un modelo gráfico, el 'Social Media Azevedo-Ferreira Model', que ilustra visualmente la literatura científica sobre este tema. Las implicaciones de mercado sugieren la producción de contenido auténtico que refleje la cultura regional para fomentar conexiones entre usuarios y DT. Para futuras investigaciones se recomienda explorar otras bases de datos.es
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna, Instituto de Investigación Social y Turismoes_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos, Año 2024, vol. 22, n. 4, pp.825-842;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleSocial media influential factors for the decision of tourist destinations: a systematic reviewes_ES
dc.title.alternativeFactores de influencia de las redes sociales en la elección de destinos turísticos: revisión sistemáticaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2024.22.053
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordsocial mediaes_ES
dc.subject.keyworddecision of tourist destinationes_ES
dc.subject.keywordchoice of tourist destinationses_ES
dc.subject.keywordtourist destinationes_ES
dc.subject.keywordtourismes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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