• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La inclusión del alumnado NEAE en la actividad extraescolar de danza

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
Cabello Lugo, Érika
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/40486
Abstract
En el ámbito de la educación inclusiva, la atención a la diversidad se erige como un pilar fundamental para garantizar el desarrollo integral de todos los estudiantes. Dentro de este marco, el alumnado con Necesidades Educativas Especiales (NEAE) demanda una atención particularmente sensible y adaptada a sus requerimientos individuales. En este contexto, la integración de estos niños en actividades extraescolares, como la danza, emerge como una oportunidad única para fomentar su desarrollo físico, emocional y social. El presente proyecto de innovación se propone explorar y desarrollar estrategias que promuevan la inclusión de esta tipología de alumnado en el marco de la danza, pensada como actividad extraescolar. Conscientes de que esta disciplina no solo constituye una forma de expresión artística, sino también un vehículo para el crecimiento personal y la integración social, este proyecto persigue objetivos claros y concretos orientados a proporcionar un entorno inclusivo en el que el alumnado pueda participar plenamente, sin barreras ni exclusiones. La propuesta que se plantea se localiza en la actividad de danza del Colegio Echeyde I, ubicado en el municipio de Ofra-Costa Sur (Tenerife).
 
In the field of inclusive education, attention to diversity stands as a fundamental pillar to guarantee the comprehensive development of students. Within this framework, children with Special Educational Needs (SEN) demand particularly sensitive attention adapted to their individual requirements. In this context, the integration of these children in extracurricular activities, such as dance, emerges as a unique opportunity to promote their physical, emotional and social development. This innovation project aims to explore and develop strategies that promote the inclusion of children with SEN in extracurricular dance activities. Aware that dance is not only a form of artistic expression, but also a vehicle for personal growth and social integration, this project pursues clear and concrete objectives aimed at providing an inclusive environment where all children can participate fully, without barriers, nor excluions. The proposed is located in the dance activity of the Echeyde I School, located in the municipality of Ofra-Costa Sur (Tenerife).
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00