• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item

Programación didáctica: Tecnología Industrial I. 1º Bachillerato

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Moreno Benítez, Odaly María
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7347
Abstract
The Didactic Programme changes the different elements of the annual curriculum in a coherent approach of class activities. One of the purposes of this document is to do a review about the Didactic Programme of the subject “Industrial Technology I for 1º Bachillerato” taught in the center IES Domingo Pérez Minik. Based on this programming, and always considering the environment of this High School, an approach of a Didactic Programme is developed, when the teaching process is planned. Besides, the Didactic Programme enables the teacher to reflect about his/her teaching. One of the educational units that integrates this Programme is developed in this document, speaking about the Stirlingengine, where students are able to involve in their own learning. The chosen methodology is based on cooperative learning, so students are encouraged on teamwork, building, learning, progressing and improving all together.
 
La Programación Didáctica transforma los diferentes elementos del currículo en una propuesta coherente de actividades en el aula. Mediante el presente documento se realiza una crítica a la Programación Didáctica de la asignatura de Tecnología Industrial I de 1º Bachillerato del IES Domingo Pérez Minik. En base a esta programación y al contexto del centro educativo, se elabora una propuesta de Programación Didáctica. Con esta propuesta, se intenta planificar el proceso de enseñanza y aprendizaje desarrollado en el aula, así como facilitar la reflexión sobre la propia práctica docente. Se ha desarrollado una de las unidades didácticas de la Programación planteada, la cual se basa en un proyecto de Motor Stirling, con el que se intenta facilitar la progresiva implicación de los alumnos en su propio proceso de aprendizaje. Se ha decidido seguir una metodología basada en el aprendizaje cooperativo, la cual favorece el trabajo en equipo basado en la construcción colectiva de conocimiento y, que permite construir, aprender, cambiar y mejorar juntos.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00