Formación y características del profesorado de Educación Física en Educación Secundaria
Author
Pérez Henríquez, AlejandroDate
2018Abstract
The objective of this work was to analyze the perception of the students of an
educational center on the qualities that felt that it should take a good teacher of Physical
Education, in addition it also discusses the vision of eleven students enrolled in the
Master's Degree in Teacher Training in Secondary Education in the specialty of
Physical Education. To this end, an analysis was carried out through interviews with the
students of the Master and a questionnaire of open questions to the sample of 443
students of the educational center. The results show how future teachers of physical
education require a larger amount of theoretical and practical training, as well as take
into account the necessity of experience to continue with their training. The students of
the schools values the qualities of a good teacher of Physical Education, highlighting
the family Teaching as the most important. El objetivo de este trabajo consistió en analizar la percepción del alumnado
de un centro educativo sobre las cualidades que consideran que debe tener un buen
profesor de Educación Física, además también se analiza la visión de once alumnos que
cursan el Máster en Formación del Profesorado en Educación Secundaria en la
especialidad de Educación Física. Para ello, se realizó un análisis mediante entrevistas
semiestructuradas a los alumnos del Máster y un cuestionario de preguntas abiertas a la
muestra de 443 alumnos del centro educativo. Los resultados muestran como los futuros
docentes de Educación Física demandan mayor formación teórica y práctica, además
tienen en cuenta la necesidad de la experiencia para continuar con su formación. El
alumnado de los centros educativos valora las cualidades del buen profesor de
Educación Física, destacando la familia Didáctica como la más importante.