• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Análisis de la formación para la práctica de la mediación en España

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Mediación Familiar y Sociocomunitaria
Complete registry
Show full item record
Author
Castañeda Tramunt, Javier
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7433
Abstract
The training and capacitation of mediators is one of the aspects that is collected in the Spanish Law for Mediation in Civil and Commercial Matters, which specifies the minimum requirements needed to be able to exercise in the national territory. However, in Spain there isn´t a completely homogeneous teaching profile due to the wide range of laws in each autonomous community. In this dissertation, the different courses offered by the University and other institutions accredited to teach Mediation and Conflict Resolution were studied following four categories: Psychological content, Conflict Resolution content, Legal content and Mediation content. Among the obtained results, one of the main aspects to consider is the little value given to the formation of the mediator in the psychological aspect, being one of the contents with least presence in the curriculum.
 
La formación y capacitación del mediador es uno de los aspectos recogidos por la Ley de Mediación en Asuntos Civiles y Mercantiles española, la cual especifica cuáles son los requisitos mínimos necesarios para poder ejercer en el territorio nacional. Sin embargo, no existe en España un perfil profesionalizante completamente homogéneo debido al amplio número de leyes autonómicas existentes. En el presente trabajo se abordará la formación ofertada por la comunidad universitaria y las diversas instituciones acreditadas para educar en Mediación, valorando y analizando su contenido en base a cuatro categorías: Contenido Psicológico, Contenido Gestión de Conflictos, Contenido Jurídicos y Contenido Propios de la Mediación. Entre los resultados obtenidos, uno de los aspectos a destacar es el poco valor dado en la formación del mediador al aspecto psicológico, siendo uno de los contenidos con menor presencia en sus planes de estudio.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00