• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Usos turísticos del patrimonio etnográfico

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Dirección y Planificación del Turismo
Complete registry
Show full item record
Author
Pérez Rodríguez, Mara
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7442
Abstract
The objetive of this study is to determine how the relationship between the ethnographic heritage and the tourism system could help destinations. To this end, this research question is reduced to: How it may affect or benefit the inclusión of tourism into the culture of a particular town ? So, we try to know if it is possible to market the intangible part of the culture, as well as the effects that result from it. To achieve this purpose, it has studied a case associated with a non-tourist municipality of the island of Tenerife, through a methodology of analysis that allows us to understand how the commercialization of its culture has been possible, and how tourist impacts have appeared in a primary área.
 
El objetivo de este trabajo es determinar cómo la relación que existe entre el patrimonio etnográfico y el sistema turístico puede beneficiar a los destinos. Con este fin, la pregunta que se plantea en este estudio se reduce a ¿Hasta qué punto puede afectar o beneficiar la inserción del turismo en la cultura de un pueblo en concreto? Por lo que se intentará conocer si es posible comercializar la parte inmaterial de la cultura, así como los efectos que se deriven de ello. Para lograr este propósito se ha estudiado un caso asociado a un municipio no turístico de la isla de Tenerife, a través de una metodología de análisis que permita entender como ha sido posible la comercialización de su cultura, y cómo los impactos turísticos han aparecido en una zona aparentemente primaria.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00