• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Intervención Psicopedagógica en Contextos de Educación Formal y No Formal
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Intervención Psicopedagógica en Contextos de Educación Formal y No Formal
  • View Item

Análisis de las dimensiones en la competencia intercultural desde la perspectiva de los profesionales de la orientación sociolaboral

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Intervención Psicopedagógica en Contextos de Educación Formal y No Formal
Complete registry
Show full item record
Author
Huertas Cruz, Patricia
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7456
Abstract
The aim of this work is to analyse the opinion of the socio-labor guidance counselors about the intercultural competence dimensions, knowledge, habilities and attitudes and beliefs, both in domain and in importance to the profession for later reflection on the need to elaborate proposal for intercultural education in professionals of the Psicopedagogy, as the Guidance Counselors. To that end, a study has been carried out through the completion of a questionnaire by 24 socio-labor guidance counselors working in the non gubernamental organizations (NGOs): Red Cross, Caritas, CEAR and Fundación Ataretaco with the intention of gathering direct information from the professionals for further analysis.
 
Este trabajo pretende analizar la opinión de los orientadores y orientadoras sociolaborales respecto a las dimensiones conocimientos, habilidades y actitudes y creencias de la competencia intercultural, tanto en dominio como en importancia para la profesión, para la posterior reflexión sobre la necesidad de realizar propuestas de educación intercultural dirigidas a profesionales de la Psicopedagogía como lo son los profesionales de la Orientación. Para ello se ha realizado un estudio a través de la cumplimentación de un cuestionario por parte de 24 orientadores sociolaborales que trabajan en las organizaciones no gubernamentales (ONGs): Cruz Roja, Cáritas, CEAR y Fundación Ataretaco con la intención de recabar información directa de los profesionales implicados, para su posterior análisis.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00