• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Frequently Asked Questions
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Grado
  • TFG. Logopedia
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Grado
  • TFG. Logopedia
  • View Item

Propuesta de programa de intervención con música en Afasia de Broca

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Logopedia
Complete registry
Show full item record
Author
Pestana Díaz, Carolina
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/8833
Abstract
La afasia de Broca es una patología neurológica que afecta a la producción del lenguaje. El abordaje terapéutico de la afasia es muy amplio y diverso a través de actividades logopédicas tradicionales. Nosotros, sin embargo, presentamos una propuesta basada en la música. Por un lado, la TEM ha mostrado tener resultados positivos en estudios realizados desde el año 1976 y por otro lado, hemos incluido en el programa actividades musicales que hemos clasificado de manera progresiva en base a la dificultad, con el objetivo de complementar a la TEM, trabajando otros aspectos del lenguaje y de la comunicación. La evaluación del paciente será continua, de manera que avanzará de nivel únicamente si cumple con las puntuaciones establecidas.
 
The broca’s aphasia is a neurological pathology that affects the production of the language. The therapeutic approach in Broca’s aphasia it’s very broad and diverse throught the traditional speech therapy activities. Nevertheless, we present a proposal based on music. On the one hand, the MIT has shown to have positive results in studies made since 1976. On the other hand, we have included into the program, musical activities that we have clasified in a progressive form in base to the dificulty, with the objective to complementing the TEM, working on other aspects of language and comunication. The evaluation of the patient is a continuos assessment, so that, the patient will increase the level only if he has got the established scores.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00