Unidad didáctica: Marketing Mix
Fecha
2018Resumen
In this Final Master Project from the University of La Laguna, it will be presented a
didactic unit on Marketing-Mix aimed to the students of the Business Economics
subject, which is studied on the second year of high school, in the night shift under
blended system.
With this unit we intend that the students acquire the necessary knowledge and a
critical vision in order to transfer these skills into their daily life, being in that way
responsible consumers before a wide range of products and services offered by the
current market.
To achieve these objectives, we have opted for a methodology that combines both
theoretical and practical sessions as well as teaching by project, encouraging research
and experiential learning in the students. En este Trabajo Fin de Máster de la Universidad de la Laguna, vamos a presentar una
unidad didáctica sobre Marketing-Mix para el alumnado de la asignatura de Economía
de la Empresa de segundo de bachillerato en el turno semipresencial nocturno.
Con esta unidad pretendemos que los alumnos y alumnas adquieran los conocimientos
necesarios y una visión crítica para trasladarlos a su vida cotidiana, siendo así
consumidores responsables frente a la gran oferta de productos y servicios que nos
ofrece nuestro mercado actual.
Para alcanzar estos objetivos hemos optado por una metodología que convine tanto las
sesiones teóricas y prácticas como la enseñanza por proyecto, promoviendo en el
alumnado la investigación y el aprendizaje por experiencia.