Trabajo de Fin de Máster 2017-2018: Programación y Unidad didáctica
Author
Felipe Pérez, RicardoDate
2018Abstract
This document shows the acquisition and application of teaching, pedagogical and
educational skills during an internship at one of those attached secondary schools to
the University of La Laguna. The knowledge acquired during the academic year in the
Biology and Geology specialty, is reflected in a critical assessment making a
comparison of some documents of IES Tomás de Iriarte such as the Annual General
Program (PGA), and the Annual Teaching Program (PDA), that the Biology and Geology
Department performed. This knowledge is also demonstrated by the student in the
Annual Didactic Programming for the 4th year of Compulsory Secondary Education in
Biology and Geology of the IES Tomás de Iriarte. A didactic unit was developed too,
and it is composed by learning situations for the same course, chosen among those
units where established in the PDA. El presente documento es un reflejo de la adquisición y aplicación de conocimientos
pedagógicos y educativos durante el período de prácticas en uno de los centros de
educación secundaria adscritos a la Universidad de La Laguna. Se reflejan los
conocimientos adquiridos durante el periodo del curso en la especialidad de Biología y
Geología mediante una valoración crítica de algunos documentos del I.E.S. Tomás de
Iriarte que es donde se realizaron las prácticas, como la Programación General Anual
(PGA), y la Programación Didáctica Anual (PDA) del Departamento. También se
muestran estos conocimientos elaborando una Programación Didáctica Anual para el
curso de 4º de Educación Secundaria Obligatoria de Biología y Geología del I.E.S Tomás
de Iriarte y se desarrolla una unidad didáctica con sus situaciones de aprendizaje para
este mismo curso, elegida entre las establecidas en la PDA.