Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Pedrero, Vicente 
dc.contributor.authorCastellano Santiago, Emilio Jonayes_ES
dc.contributor.otherMáster Univ. en Formación del Profes. en E.S.O., Bachillerato, F.P. y E.Ii.es_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T10:55:10Z
dc.date.available2018-10-25T10:55:10Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10846
dc.description.abstractFrom philosophy in general and ethics in particular, the study of the moral development of young people becomes fundamental. This is so because at the same time, that reflection is fostered in adolescents, the decisions they make are based on both private and social life. The present Master Thesis’ aims, on the one hand, to investigate the moral development, by a theoretical framework, through authors such as Piaget, Kohlberg and Habermas; and propose, on the other hand, an innovation project that put the theoretical framework into practice by combining the viewing of chapters from Black Mirror serie, with the completion of a form in order to comment on it.en
dc.description.abstractDesde la filosofía en general y la ética en particular, el estudio del desarrollo moral de los jóvenes se torna fundamental. Esto es así porque al mismo tiempo que se fomenta la reflexión en los adolescentes, se fundamenta las decisiones que estos toman tanto en la vida privada como en la vida en sociedad. El presente Trabajo Fin de Máster pretende, por un lado, investigar mediante un marco teórico el desarrollo moral a través de Piaget, Kohlberg y Habermas; y proponer, por otro lado, un proyecto de innovación que lleve dicho marco teórico a la práctica conjugando el visionado de algún capítulo de la serie Black Mirror con la realización de un formulario a modo de comentario del mismo.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectEducación moral
dc.subjectEnseñanza secundaria
dc.titleLa educación moral: El dilema desde la serie Black Mirrores_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)