• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Programación Didáctica Anual de la asignatura Marketing Turístico. Propuestas de Erasmus + de Acogida para formación y de 5ª P de Marketing Mix

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Peña Vázquez, María Mónica
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11085
Abstract
Based on the importance of any Didactic Programming of any subject, concidered as a document that guides a teacher's action in a teachinglearning process and that allows control, monitoring and putting the process back on track, this Master's End of Course focuses on introducing a Didactic Programming proposal of the subject of Tourism Marketing of the Higher Degree Training Cycle of Travel Agencies and Event Management, Professional Module of Hotels and Tourism, adapted to the features of the I.E.S. Politécnico Virgen de la Candelaria and to the experience acquired from the performance of the external training developed with the group of students assigned. This proposal of Didactic Programming is completed with an implementation for the Erasmus + Programme income students from the European Union and with an extension of the concept and learning of the socalled Marketing Mix.
 
Partiendo de la importancia que tiene toda Programación Didáctica de cualquier asignatura, considerado como un documento que guía la actuación del docente en el proceso de enseñanza-aprendizaje y que permite el control, seguimiento y reconducción de dicho proceso, este Trabajo de Fin de Máster se centra en presentar una propuesta de Programación Didáctica de la asignatura de Marketing turístico del Ciclo Formativo de Grado Superior de Agencias de Viajes y Gestión de Eventos, Módulo Profesional de Hostelería y Turismo, adaptado a las características del I.E.S Politécnico Virgen de la Candelaria y a la experiencia adquirida en la realización de las prácticas externas desarrolladas con el grupo de alumnado asignado. Esta propuesta de Programación Didáctica se completa con una aplicación del Programa Erasmus + de Acogida de estudiantes de la Unión Europea, además de una ampliación del concepto y aprendizaje del denominado Marketing Mix.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00